Oslanjanje i Upravljenje

Ispravan sistem za oslanjanje i upravljanje na vozilima je osnova za sigurnu i bezbrižnu vožnju automobila.

oslanjanje-i-upravljanje

SISTEM OSLANJANJA ILI VEŠANJE AUTOMOBILA

Sistem oslanjanja u koji spada i sistem prigušenja oscilacija,imaju osnovni zadatak da obezbede:

  • komfor vožnje vozača i putnika.
  • kvalitetno održavanje kontakta točkova sa putem i držanje pravca kretanja vozila u krivini.

Elementi koji kao konstruktivni sistem, povezuju prednju osovinu sa ramom ili samonosivom karoserijom, nazivaju se prednje oslanjanje ili prednje vešanje. Oni obuhvataju prednje točkove vozila, osovinu, sistem ogibljenja i prigušenja oscilacija i elemente povezivanja svih delova unutar ovog sistema i celog sistema za karoseriju auta. Analogno tome, elementi koji povezuju zadnju osovinu sa karoserijom naziva se sistem zadnjeg vešanja ili zadnje oslanjanje.

Osnovni delovi vešanja su:

1. Mehanizam za vođenje točka povezuje točkove ili krutu osovinu za noseću konstrukciju vozila

  • prenosi sile sa točkova na vozilo.
  • omogućuje potreban stepen pokretljivosti točkova i osovina u odnosu na telo vozila.
2. Elastični elementi
  • spiralne opruge.
  • lisnate opruge.
  • torzione opruge.
  • vazdušne opruge (jastuci).
  • hidro-pneumatske opruge

3. Prigušni elementi

  • teleskopski hidraulični  amortizer.
  • teleskopski gasno hidraulični amortizer.

4. Stabilizator

  • prenosi opterećenje jednog točka na drugi i sprečava preveliko naginjanje vozila u krivini.

Servis sistema za oslanjanje i vešanje

Kako bi se otkrile greške na sisitemu za oslanjanje, potrebno je obaviti probnu vožnju, pritom obratiti pažnju na „mekano“ ponašanje vozila, kao i razne šumove (zvukove). Najčešće greške koje se javljaju na sistemu su:

  • Zanošenje vozila
  • skretanje vozila
  • povlačenje volana u jednu stranu
  • udari sa puta se prenose na volan
  • gubitak kontrole upravljanja pri ubrzanju  i kočenju
  • buka i razni neprijatni zvuci
  • nejednako trošenje pneumatika.

U auto servisu Triva ugrađuju se kvalitetni delovi, originalni ili after market delovi, u zavisnosti od  želje vlasnika vozila. Koristimo i preporučujemo sledeće brendove: SACHS(ZF), KAYABA, MONROE, LEMFORDER, TRW,..

SISTEM UPRAVLJANJA VOZILA

Osnovni kinematski zahtev koji se postavlja pred upravljački mehanizam je ostvarenje potpunog kotrljanja točkova u krivini ,bez proklizavanja ijednog točka.

Mehanizam mora ublažiti udare izazvane neravninanma puta,tako da se na točak upravljača(volan) prenesu samo neznatne sile koje neće zamarati vozača i time smanjiti sigurnost kretanja.

Sistem za upravljanje se sastoji od:

  • kola upravljača (volan).
  • vretena upravljača.
  • prenosnog mehanizma.
  • poluga i zglobova. upravljača.
  • pojačalo sile zakretanja upravljača (servo).
  • amortizer upravljača.
  • graničnik ugla zakretanja upravljača.

Najčešći kvarovi

  • zazor ili luft u sponama i ostalim delovima mehanizma.
  • curenje ulja iz sistema servo upravljanja.
  • preveliko trošenje pneumatika.
  • teško upravljanje.
  • povlačenje volana u jednu stranu.
  • razni neprijatni zvuci.

Naši partneri

Pouzdani partneri i podrška kod svakog servisa

Zašto izabrati nas

u Auto Servisu Triva profesionalan pristup svakom kvaru i poverenje naših klijanate su na prvom mestu. 

Stručan tim

Posedujemo tim sa iskustvom i mrežu saradnika iz svih oblasti auto mehanike, elektrike i dijagnostike.

Školovani majstori

Redovnim usavršavanjem i školovanjem, održavamo korak sa novim tehnologijama, trudimo se da uvek budemo u toku i da našim klijentima obezbedimo najbolju uslugu.

Zagarantovani servis

Za svaki kvar postoji adekvatan servis. Budite sigurni da ćemo rešiti svaki Vaš problem na vozilu.

Garancija

Za sve ugrađene delove i izvršene servise izdajemo urednu garanciju i prihvatamo reklamacije.

POSTAVITE NAM PITANJE

PRODAJA VOZILA

PRODAJA KVALITETNIH POLOVNIH VOZILA

Scroll to Top