Oslanjanje i Upravljenje
Ispravan sistem za oslanjanje i upravljanje na vozilima je osnova za sigurnu i bezbrižnu vožnju automobila.
SISTEM OSLANJANJA ILI VEŠANJE AUTOMOBILA
Sistem oslanjanja u koji spada i sistem prigušenja oscilacija,imaju osnovni zadatak da obezbede:
- komfor vožnje vozača i putnika.
- kvalitetno održavanje kontakta točkova sa putem i držanje pravca kretanja vozila u krivini.
Elementi koji kao konstruktivni sistem, povezuju prednju osovinu sa ramom ili samonosivom karoserijom, nazivaju se prednje oslanjanje ili prednje vešanje. Oni obuhvataju prednje točkove vozila, osovinu, sistem ogibljenja i prigušenja oscilacija i elemente povezivanja svih delova unutar ovog sistema i celog sistema za karoseriju auta. Analogno tome, elementi koji povezuju zadnju osovinu sa karoserijom naziva se sistem zadnjeg vešanja ili zadnje oslanjanje.
Osnovni delovi vešanja su:
1. Mehanizam za vođenje točka povezuje točkove ili krutu osovinu za noseću konstrukciju vozila
- prenosi sile sa točkova na vozilo.
- omogućuje potreban stepen pokretljivosti točkova i osovina u odnosu na telo vozila.
- spiralne opruge.
- lisnate opruge.
- torzione opruge.
- vazdušne opruge (jastuci).
- hidro-pneumatske opruge
3. Prigušni elementi
- teleskopski hidraulični amortizer.
- teleskopski gasno hidraulični amortizer.
4. Stabilizator
- prenosi opterećenje jednog točka na drugi i sprečava preveliko naginjanje vozila u krivini.
Servis sistema za oslanjanje i vešanje
Kako bi se otkrile greške na sisitemu za oslanjanje, potrebno je obaviti probnu vožnju, pritom obratiti pažnju na „mekano“ ponašanje vozila, kao i razne šumove (zvukove). Najčešće greške koje se javljaju na sistemu su:
- Zanošenje vozila
- skretanje vozila
- povlačenje volana u jednu stranu
- udari sa puta se prenose na volan
- gubitak kontrole upravljanja pri ubrzanju i kočenju
- buka i razni neprijatni zvuci
- nejednako trošenje pneumatika.
U auto servisu Triva ugrađuju se kvalitetni delovi, originalni ili after market delovi, u zavisnosti od želje vlasnika vozila. Koristimo i preporučujemo sledeće brendove: SACHS(ZF), KAYABA, MONROE, LEMFORDER, TRW,..
SISTEM UPRAVLJANJA VOZILA
Osnovni kinematski zahtev koji se postavlja pred upravljački mehanizam je ostvarenje potpunog kotrljanja točkova u krivini ,bez proklizavanja ijednog točka.
Mehanizam mora ublažiti udare izazvane neravninanma puta,tako da se na točak upravljača(volan) prenesu samo neznatne sile koje neće zamarati vozača i time smanjiti sigurnost kretanja.
Sistem za upravljanje se sastoji od:
- kola upravljača (volan).
- vretena upravljača.
- prenosnog mehanizma.
- poluga i zglobova. upravljača.
- pojačalo sile zakretanja upravljača (servo).
- amortizer upravljača.
- graničnik ugla zakretanja upravljača.
Najčešći kvarovi
- zazor ili luft u sponama i ostalim delovima mehanizma.
- curenje ulja iz sistema servo upravljanja.
- preveliko trošenje pneumatika.
- teško upravljanje.
- povlačenje volana u jednu stranu.
- razni neprijatni zvuci.
Zašto izabrati nas
u Auto Servisu Triva profesionalan pristup svakom kvaru i poverenje naših klijanate su na prvom mestu.
Stručan tim
Posedujemo tim sa iskustvom i mrežu saradnika iz svih oblasti auto mehanike, elektrike i dijagnostike.
Školovani majstori
Redovnim usavršavanjem i školovanjem, održavamo korak sa novim tehnologijama, trudimo se da uvek budemo u toku i da našim klijentima obezbedimo najbolju uslugu.
Zagarantovani servis
Za svaki kvar postoji adekvatan servis. Budite sigurni da ćemo rešiti svaki Vaš problem na vozilu.
Garancija
Za sve ugrađene delove i izvršene servise izdajemo urednu garanciju i prihvatamo reklamacije.